בלוג באתר: למה זה כל כך חשוב?

בלוג באתר: למה זה כל כך חשוב?

המאמר הזה מיועד לכל אדם שבבעלותו אתר מכיוון שהוא עוסק בנושא מאד רחב, ובייחוד על המלצה גורפת שתהיה נכונה ב99 אחוז מהאתרים. ומה ההמלצה? בלוג באתר.

יכול להיות שיש לכם אתר מכירתי או תדמיתי ואתם שואלים את עצמכם מדוע עליכם ליצור בלוג, אם זו לא מטרת האתר שלכם. ובכן, יש לכך כמה סיבות. בשביל להבין אותן נצטרך קודם להבין משהו גם על קידום אתרים.

במאמר הבא:

  • נבין באופן בסיסי את צרכי הקידום של האתר.
  • נבין מדוע עלינו לכלול בלוג באתר שלנו.
  • נלמד כיצד כותבים בלוג באתר.

 

קצת על קידום אתרים

בשביל לקבל תנועת לקוחות משמעותית מהאתר שלנו, אנחנו נצטרך לקדם אותו כך שיופיע בראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש. התהליך הזה נקרא 'קידום אורגני' או 'קידום אתרים'. זהו תהליך בו אנחנו משפרים כל מיני מאפיינים באתר ואפילו מחוצה לו כך שמנוע החיפוש יראה אותו כמתאים להצגה בתוצאות הראשונות.

קידום אתרים מתחלק לשלושה חלקים עיקריים:

  1. בניית קישורים חיצוניים – זהו תהליך בו אנחנו מקשרים אל דפים שונים באתר שלנו מאתרים אחרים. אותם קישורים משמשים כמו המלצות בעיני מנוע החיפוש. ככל שיש יותר המלצות רלוונטיות מאתרים חשובים, כך ייטב.
  2. חוויית משתמש ואופטימיזציה – זהו תהליך בו אנחנו דואגים שהאתר שלנו יהיה מהיר, קריא, נגיש לכל ומכל מכשיר וכך משיגים גם יתרון בעיני מנוע החיפוש. גוגל בודקים זאת באותן תדיר, ובהתאם ידרגו את אתרנו גבוה יותר, אם הוא בנוי נכון. אבל אתר שבנוי נכון הוא לא כל הסיפור, יש משהו שחסר…
  3. תוכן – אפילו אתר מעוצב ומהיר ככל שיהיה, לא יזכה לקידום משמעותי במנוע החיפוש אם הוא לא כולל תוכן רלוונטי, עדכני ומעניין. גוגל משקיעה הרבה מאמץ, על מנת להקנות לאלגוריתם שלה את היכולת להבין תוכן. בשנים האחרונות נדרשים בעלי אתרים ליצור תוכן איכותי יותר ויותר בכדי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש.

בלוג

כיצד יעזור לנו בלוג לקידום האתר?

האמת היא שלבלוג יש יתרונות גם מעבר לקידום האתר שלנו. בואו נמנה כמה מהם לפני שנעבור לדבר המרכזי:

  • בלוג עוזר לנו למתג את העסק כעסק מקצועי שנמצא בחזית הידע בתחומנו.
  • בלוג עוזר לנו להציג את האנשים מאחורי העסק שלנו כאנשי מקצוע.
  • בלוג עוזר ללקוחות שלנו לקבל מידע של ממש לגבי המוצרים, השירותים או נושאים נלווים שיעזרו להם לקבל החלטות רכישה.

בלוג באתר כאמור יעזור מאד מעבר ליתרונות אלו. הרעיון הבסיסי הוא שאותו בלוג יזכה אותנו בניקוד גבוה יותר בעיני מנוע החיפוש על פני מספר רחב של מילות מפתח רלוונטיות.

בלוג שבנוי וכתוב נכון יהיה מוצג בתוצאות החיפוש. השלב הבא הוא למשוך תנועה לאתר מתוך הבלוג וכך לייצר המרה – מכירה  או ליד למשל. זו אמנם דרך עקיפה להשיג את אותה המרה, אך לעיתים היא עדיפה וברוב המקרים היא היחידה שתביא לנו תנועה ממילות מפתח רבות ומגוונות.

 

כיצד ניצור בלוג באתר?

ישנם כמה כללים חשובים ביצירת וכתיבת הבלוג בכדי שיתפקד טוב ויביא תנועה רלוונטית לאתר:

  • מחקר מילות מפתח – לפני שלב כתיבת הבלוג, יש לערוך מחקר ולהבין בדיוק אילו מילות מפתח יביאו לאתר תנועה של גולשים שבעתיד, יוכלו גם להפוך ללקוחות. על בסיס המחקר הזה יש לכתוב את המאמרים.
  • פרסום עקבי – יש לפרסם מאמרים באופן עקבי בזמנים קבועים. גוגל מעריך אתרים שמעדכנים את עצמם באופן שוטף. כתיבה עקבית גם תאפשר לכם לעקוב ולהגיב על אירועים אקטואליים בתחום שלכם, למשל תערוכות או כנסים.
  • כתבו לאנשים – מאמרים בבלוג יש לכתוב באופן ענייני, פשוט וקולח. יש לכתוב בשפה תקינה אבל לא מאד מליצית. לאחר שכתבתם מאמר, רצוי לקרא אותו שוב ביום למחרת ולתת אותו גם לאחרים שיקראו ויעירו את הערותיהם. מאמרים שנקראים באופן רציף משאירים את הגולש בבלוג ובאתר.
  • תוכן מקורי – צרו תוכן מקורי ומעניין. זה לא תמיד קל לכתוב באופן מעניין על כל נושא. היתרון שלכם הוא שאתם מבינים בתחום ויכולים למצוא כל מיני נושאים כמו גם לתת טיפים מקצועיים. כתיבה מעניינת יכולה להיות למשל: מקרה בוחן נפוץ; ראיון עם אדם נוסף; מאמר בצורת שאלות ותשובות וכו'.
  • קרדיט לכותב – בשביל לשוות לבלוג אמינות שגם תזכה אתכם במיקום גבוה יותר בגוגל, ספקו מידע לגבי הכותב. זה נראה אחרת לגמרי כאשר כותבים מאמר שיש מאחוריו שם, השכלה, תפקיד ואפילו תמונה של הכותב.

בואו נסכם…

בעידן הזה של אתרים, קידום אתרים ויצירת תנועת לקוחות באינטרנט, כולנו הופכים ליוצרי תוכן במידה מסוימת. כולנו יודעים ששיחת חולין קצרה ומענה לשאלות של לקוחות שנכנסים אלינו לעסק יכולה לייצר מכירה, אם לא הרגע אז לפחות בעתיד. בלוג באתר דומה מעט לאותה שיחה קצרה עם הלקוח שלנו בה אנחנו מבססים את עצמנו בתור בעלי מקצוע. אם כתיבת בלוג נראית לכם מייגעת, חשבו על זה כך – מאמר טוב שתכתבו, ישמש אתכם לעד ויקרא על ידי אנשים רבים ללא כל מאמץ נוסף מבחינתכם. זו הסיבה שזו השקעה טובה ומשתלמת לטווח הארוך.

סגירת תפריט