כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום באינטרנט

המאמר הזה מיועד לכל בעל עסק באשר הוא. כיום, לא משנה מה העסק שלכם, אתם חייבים נוכחות אינטרנטית כלשהי. זה יכול להיות אתר, דף פייסבוק, ערוץ ביוטיוב, בלוג או כולם גם יחד ועוד כמה, מה שמשותף לכולם הוא שבשביל שהם יהיו אפקטיביים, תצטרך להביא אליהם תנועה. תנועה של גולשים היא מה שיהפוך את הנכסים הדיגיטליים שלכם למקור של לידים ואפילו מכירות. אתם יכולים לראות זאת גם בצורה הבאה: האתר, הבלוג, ערוץ היוטיוב וחשבון האינסטגרם העסקי של העסק שלכם הם כולם כמו נכסי נדל"ן וירטואליים. מהו הדבר שהכי חשוב בנדל"ן? מיקום. בעולם הווירטואלי המיקום של הנכסים השונים הוא בתנועה כל הזמן. הם יכולים 'לזוז' למקומות עם יותר תנועה ויכולים להתרחק משם. אנחנו רוצים כמובן כמה שיותר תנועה ושהתנועה תהיה גם של מי שיכול להיות לקוח פוטנציאלי שלנו כעסק.

קידום באינטרנט הוא בדיוק הפעולה של 'דחיפת' הנכסים השונים שלנו למקום עם יותר תנועה. אם נשתחרר רגע מהדימוי הזה, הקידום הוא מכלול הפעולות שיביאו לנו תנועת גולשים רלוונטית.

עקרונות קידום אתרים

בואו נכנס לנושא מהכיוון של קידום אתרים ואחר כך נראה איך אנחנו מיישמים את העקרונות גם במקומות אחרים, לרבות קידום ממומן ביוטיוב. כמו הרבה דברים, גם קידום אתרים נחלק לשלושה חלקים עיקריים, בואו נעבור עליהם:

תוכן

בואו ננסה להבין רגע בקצרה את התהליך השיווקי באינטרנט – גולשים מגיעים אלינו לאתר או לכל מקום אחר, מבלים זמן, כלומר 'גולשים', ובאיזשהו שלב אנחנו מצפים שהם ירכשו, ישאירו מס טלפון או אפילו יענו על סקר. הכל טוב ויפה אבל מדוע שמישהו שלא התכוון ממש לרכוש בכלל יגיע לאתר שלכם? התשובה היא 'תוכן'. לב האתר שלכם הוא הערך שהוא נותן לגולשים בו. הערך הוא בצורה של תוכן על כל סוגיו: תוכן מילולי, תמונות, סרטונים, גרפים ואפילו צ'אטים. גם גוגל מבינים את הדבר הזה ולכן הם משקיעים הרבה מאד בפיתוח האלגוריתם שלהם כך שיוכל להבחין בתוכן טוב. לתוכן יש עוד תכונה לפיו הוא נמדד וזוהי הרלוונטיות שלו לחיפושים השונים וגם זה משהו שגוגל נעשים יותר ויותר טובים בלפענח. מה שזה אומר מבחינתנו הוא שצריך ליצור תוכן מעולה ולעשות זאת לפי מה שקהל היעד שלנו מחפש.

קישורים

תסכימו איתי שלא סביר שתהיה מסעדה שהיא גם וותיקה, גם מעולה ויחד עם זאת אף אחד לא ממליץ עליה אף פעם, נכון? אותו הדבר בעולם הווירטואלי. תוכן טוב ורלוונטי מוצא את עצמו מקושר בכל מיני מקומות. גוגל מייחסים הרבה מאד חשיבות לקישורים. הם בודקים מהיכן הגיעו הקישורים, האם האתר סמכותי? עוד נבדקים האנקורים – מהיכן הקישור יוצא? האם קישור לאתר של מסעדה יוצא ממשפט שמשבח אותה או אולי מבלוג טיול שמציין את המקום כנקודת ציון… תסכימו שיש הבדל, נכון? קישורים ניתן לבנות ולקדם אבל צריך לדעת בדיוק מה עושים. יותר מידי קישורים ממקורות מפוקפקים או לא רלוונטיים ישדרו לגוגל מסר הפוך למה שאתם מצפים.

אופטימיזציה באתר

כאן אנחנו מדברים על כל מה שניתן לעשות באתר עצמו בכדי להבטיח חוויית גלישה טובה. זה מתחיל ממהירות גלישה שמושפעת מהרבה רכיבים כולל שרתים וקוד של האתר. תחום נוסף הוא תאימות של האתר למכשירים שונים כולל ניידים. תגיות מלאות ונכונות הוא עוד פרט שצריך להיות מושלם בכדי שגוגל יבין מה קורה באתר שלכם. היררכיה ומבנה אתר נכון הם חשובים מאד הן להתמצאות של גולשים באתר והן בשביל גוגל. מבנה אתר נכון יכול להוריד דרמטית את שיעורי הנטישה, לגרום ליותר המרות וגם לעזור בקידום בגוגל.

זה היה קידום אתרים ממש על קצה המזלג. אבל מה בנוגע לקידום של נכסי אינטרנט נוספים? המשיכו לקרא ונראה מה הקשר בין הדברים.

קידום זה קידום

אחרי שעברנו על עקרונות של קידום אתרים, בואו נראה בכמה דוגמאות איך הדברים עובדים ביתר המקומות. בסופו של דבר, הכלים שמשתמשים בהם בקידום אתרים ישמשו אותנו גם בקידום של ערוץ יוטיוב או מאמר בבלוג. בואו נבחן שתי דוגמאות:

ערוץ יוטיוב

יוטיוב היא פלטפורמת הסרטונים המובילה ובפער ניכר על אחרות. אם בחרתם להשתמש בערוץ הזה לקידום באינטרנט, תצטרכו לקדם אותו לפי שלושת הנקודות שהזכרנו. תוכן – האמת שאין מה להרחיב, סרטונים מושקעים ואיכותיים יהיו תנאי בסיס לקידום של הערוץ. קישורים – תוכלו לקשר אל הערוץ והסרטונים בו או להשתמש בהם בשביל לקשר את האתר שלכם למשל. אופטימיזציה – כאן מדובר על דברים כמו כתיבת תיאור וכותרת מדויקים או משהו שהוא ייחודי ליוטיוב כגון כתוביות.

תוכלו להשתמש בפלטפורמה גם בשביל לפרסם. קידום ממומן ביוטיוב מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כפרסום יעיל. היכולת לפרסם על סרטונים משיג לכם גם פילוח מדויק של הקהל וגם הרבה קשב ותשומת לב מצדו.

דף עסקי בפייסבוק

גם כאן מדובר בפלטפורמה עשירה שמציעה יכולת פילוח קהל ונפחי תעבורה גדולים. פייסבוק הוא ה – מקום שיודע להעריך תוכן. עם תוכן מעניין או אפילו מרגש – השמיים הם הגבול מבחינת קידום וחשיפה. קישורים עובדים כאן בצורה מעט שונה. למעשה, ניתן לראות את השיתופים לתוכן כקישורים. כמובן שניתן גם לקשר ממקורות חיצוניים לפלטפורמה. מבחינת אופטימיזציה – העקרון דומה אבל הפרטים שונים לקידום אתרים. כאן חשובה מאד למשל אופטימיזציה של כותרות ושל הפסקה הראשונה בטקסט שמופיעה כמבוא. עוד אופטימיזציה חשובה היא בסרטונים שצריכים למשוך את הצופה בהם לעצור את הגלילה לאורך הדף ולצפות בהם… מזל שאתם לא צריכים לדאוג לשרתים…

קידום באינטרנט מבוסס כפי שראינו על עקרונות זהים כאשר היישום מעט שונה ממקום למקום. נושא שנגענו בו בקצרה ויכול להיות פתח לקריאה נוספת הוא קידום ממומן. ברוב הפלטפורמות קיימת האפשרות לקדם תוכן על ידי תשלום ישיר לפלטפורמה. יש את זה בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב ובהרבה אחרות. מה שחשוב לזכור הוא שגם כאשר מבצעים קידום ממומן, כללי הקידום ה'רגילים' נשמרים. לפלטפורמות השונות יש אינטרס עליון שאפילו הפרסומות יהיו רלוונטיות ובאיכות גבוהה ושיקשרו למקומות אמינים ולכן: קידום ממומן הוא עדיין קידום.