שולטים על התקשורת הסלולרית בארגון: הכול על מערכות ניהול למובייל

טלפונים סלולאריים הפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מנוף התקשורת בעסקים המודרניים. מצד שני, הם גם מציבים סיבוכים וסיכונים שונים. האם אתם מודעים לכך? האם וכיצד אתם פותרים זאת? עוד על האתגר ועל פתרון מיוחד לנושא זה, נרחיב במאמר שלפניכם:

מסייעים אך גם מציבים אתגרים

סמארטפונים נמצאים אצל העובדים בעסק ממוצע, בכל מקרה. הסמארטפון לשימוש אישי, מופעל במקרים רבים באופן טבעי גם לשימוש עסקי, ככל שנדרש. זאת, בדרכים רבות, על פי הנדרש. למשל, עובד שנמצא בשטח מתקשר לעסק לתיאומים מסוגים שונים או שהעסק מתקשר אליו. גם לקוחות עשויים לקבל את המספר הסלולארי בכדי לבצע תיאומים כאלה ואחרים. טכנאי עשוי להעביר לעסק מידע כגון צילומים של תקלה בשטח, באמצעות מצלמת מכשיר זה. כך שאין ספק שזהו כלי שימושי מאוד, גם אם הוא נמצא בעסק באופן שלא מתוכנן. מצד שני, יש לכך גם אתגרים מסוימים, להם עסקים מסודרים נותנים מענה באמצעות מערכות mdm, שהן כלי עזר ייעודיים לנושא זה. אך עסקים מאמצים את השימוש בסמארטפונים באופן רחב וספונטני, מאחר שיש לכך יתרונות מידיים וברורים. GPS ותוכנת ניווט ומפות, מסייעים להגיע במהירות ללקוחות. אפליקציות מסוגים שונים עשויות להיות מופעלות בסמארטפון ולסייע גם כן. כולל אפליקציות של העסק עצמו. אז מה חסר בתמונה הזו?

 

 

מה דורש פתרון?

שליטה על המתרחש בעסק מהיבט זה, דרושה בין השאר בגלל נקודות כגון

  • סיכוני אבטחה – עשויות להיות נוזקות שמדביקות את הסמארטפון של העובד, אולי דרך פעילותו עם הסמארטפון למטרות פרטיות. נוזקה זו, עלולה לחדור גם לעסק. כמובן, עצם העובדה שסמארטפונים נמצאים בשימוש פרטי נרחב, כולל גלישה והתקנת אפליקציות שונות, מגבירה את הסיכון של הידבקות בנוזקה כזו.
  • דליפת מידע מהעסק – גם אם נוזקה תישאר רק בסמארטפון של העובד, היא עלולה לשמש למטרות כגון "שאיבת" מידע רגיש מהעסק.
  • שימוש לא מורשה – כאשר הטלפון בשימוש פרטי, עלולים לגשת אליו אנשים אחרים מלבד העובד (שהוא בעל הטלפון) ולקבל גישה למידע של העסק שנמצא עליו.

Mobile Device Management – הפתרון המקצועי

הסטנדרט המתקדם של טיפול באתגרים אלה בעסקים, הוא מה שמכונה מערכות MDM או Mobile Device Management. אלה הן תוכנות שליטה ובקרה, אשר מספקות תמונת מצב ברורה של המתרחש בעסק בנושא זה ומצמצמות סיכונים באופן ניכר. הן מציעות בין השאר:

  • הפרדה בטלפון עצמו – בין הפעילות העסקית לפעילות הפרטית.
  • בלימת פעילויות מסוכנות – כגון צילום כאשר הטלפון נמצא במשרדי העסק שלכם.
  • ניהול התקנת אפליקציות מרחוק.
  • אפשרות של מחיקת המידע העסקי בטלפון מרחוק – אם הוא נגנב או במקרה של עזיבת העובד. חשוב לציין, שהמידע נמחק מהטלפון עצמו, אך עותק של מידע זה עדיין אמור להישאר זמין בענן.

כל זאת, ניתן ליישום באופן גמיש, על פי הצורך שלכם. המערכת לא תפריע לעובד להשתמש בטלפון האישי הזה למטרותיו האישיות, כפי שהוא היה רגיל לעשות קודם לכן. תודות לכך, לא תיפגע נכונות העובדים לשתף פעולה עם שימוש בתוכנות כאלה. זו היא נקודה חשובה, מאחר שבעסקים רבים ישנה תופעה של shadow IT – מחשוב אשר מיושם בצורה לא מסודרת ומפוקחת. זה הוא כמובן מצב לא רצוי והשימוש בסמארטפונים פרטיים עשוי להיות חלק ממנו.

לסיכום

אין צורך לוותר על שימוש בסמארטפונים בעסק. במקום זאת, מה שדרוש הוא פתרון משלים שיאפשר להתנהל איתם בצורה יעילה ובטוחה. פנו לחברת יוניבו ותקבלו הסברים נוספים בנושא חשוב זה וגם פתרון מצוין.

נגישות