10 גורמים משפיעים על דירוג האתר בגוגל

 

המאמר הזה מיועד לכל מי שיש לו אתר אינטרנט או שהוא מתכנן לפתח אחד. לא נעסוק כאן בכל נושא בניית האתר אלא ניגע במשהו חשוב לא פחות: קידום האתר שלכם. כיום, לא מספיק לפרסם אתר. אם לא תגיעו לתוצאות חיפוש טובות, כאילו לא עשיתם כלום. הגולשים הפוטנציאלים שלכם פשוט לא ימצאו את האתר שלכם. אז מה חשוב מבחינת קידום האתר? המשיכו לקרא ותגלו:

אחסון

כן כן, לפני שאנחנו ניגשים לשנות משהו באתר עצמו, קודם צריך לדאוג שהוא יהיה מאוחסן בצורה טובה על גבי שרתים מתאימים. חברת אחסון אתרים טובה תדע להתאים לכם חבילת אחסון נכונה. חשוב להבין האם נפח הגלישה שלכם מצריך שרת ייעודי למשל או שניתן להשתמש במשותף. חשוב שהשרתים יהיו ממוקמים קרוב לגולשים ככל הניתן. במקרה של אתרים בעברית, זה אומר בישראל.

חוויית משתמש

חוויית משתמש זה לא מותרות. מדובר בדרך בה אנשים חווים את האתר שלכם. זה כולל למשל יכולת ניווט והתמצאות טובה. זה יבטיח שהגולש הממוצע ידע תמיד להגיע למקום ולתוכן שהוא מחפש. חוויית משתמש היא גם הנוחות מבחינת תנועות העכבר והעין על גבי המסך ואפילו כיצד אנשים זוכרים את החוויה של הגלישה באתר.

תוכן

הכוונה כאן היא לתוכן מילולי. זה מה שמאפשר לכם לתת ערך לגולש וגם לגוגל לסרוק ולהבין במה האתר שלכם עוסק. תוכן טוב הוא כזה שמשלב מילות חיפוש רלוונטיות מצד אחד וטקסטים מעניינים שמחדשים משהו מהצד השני.

תגיות

ישנן כמה סוגים של תגיות: תגיות מטא לתמונות, תגיות כותרת, תגיות תיאור. חשוב להבין את מקומם של התגיות בכל מקרה ולמלא את הטקסט נכון. תגית כותרת ותיאור יופיעו בדף תוצאו החיפוש וייצגו את הדף בו. תגיות מטה של תמונות יעזרו לגוגל להבין מה מצוי בתוך התמונה ויעזור גם בתוצאות החיפוש ב'גוגל תמונות'.

סרטונים

אחת הדרכים הטובות ביותר להשאיר גולשים באתר שלנו ולתת להם ערך היא באמצעות סרטונים. סרטון טוב יכול לגרום להרבה עניין מצד הגולש ולשלוח אותו הלאה לתוך האתר. חשוב להפיק סרטונים שנראים ומצולמים טוב. נושא שמאד חשוב בסרטונים הוא הסאונד. סרטונים שמשקיעים בצילום אבל מזניחים את הסאונד – סופם להיכשל. זכרו שסרטון טוב יעזור לכם כמובן גם להופיע בתוצאות החיפוש בסרטונים.

מהירות

מהירות הטעינה היא אחד הגורמים הפשוטים יחסית לטיפול ואחד המשפיעים על דירוג האתר בגוגל. אתר איטי שלוקח לו הרבה זמן לעלות גורם לBOUNCE RATE גבוה. זה אומר שלגולשים פשוט אין סבלנות לחכות והם עוברים לאתר הבא. מה שגוגל מבין מזה הוא שמדובר באתר לא איכותי והוא מעניש ומוריד אותו בתוצאות החיפוש.

מחקר מילות מפתח

אחד הדברים החשובים ביותר שעלינו לעשות הוא מחקר מילות מפתח. מחקר כזה ייתן לנו רשימה של מילות מפתח בהן נתמקד כאשר נרצה ליצור תוכן ומסביבן נפתח את האתר. התמקדות במילות מפתח לא נכונות יכולה להיות בעיה גדולה. לעיתים מילות המפתח הן קשות מידי להשגה מבחינת המשאבים העומדים לרשותנו. לפעמים מילות המפתח שבחרנו אינן רלוונטיות לנו כעסק ומביאות תנועה של גולשים שלא מתאימים לנו כלקוחות.

10 גורמים לדירוג אתר.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים מהווים מעין המלצות על התוכן שיצרנו. אם אתר חיצוני בוחר לקשר לאתר שלנו לתוכן מסוים, גוגל רואה את זה כהמלצה לתוכן הזה. כמובן, גוגל מתחשב בטיב האתר ומהיכן בדיוק הגיע הקישור. קישורים טובים צריכים להגיע מאתרים בעלי סמכות וממקומות שקשורים לתוכן המקושר.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים חשובים בשביל הניווט החלק באתר וגם בשביל קידום האתר. גוגל רואה בקישורים פנימיים עדות לכך שמדובר באתר עם תוכן עשיר ושימושיות גבוהה. חשוב להוציא קישור אחד לפחות מכל עמוד, אחרת אנחנו יוצרים עמודים סטאטיים שדוחפים את הגולש לעזוב את האתר.

 

עדכון

עדכון של התוכן באתר הוא הכרחי בשביל לאותת לגוגל שהתוכן מספיק איכותי. תדירות העדכונים תלויה מאד בתחום האתר ובנושא הספציפי. אתרי חדשות או ספורט ידרשו יותר עדכון מאתר תדמיתי של מפעל למשל. בכל אופן, המנעו מלהשאיר תוכן שניכר בו שהוא ישן כגון מאמרים שמדברים על דברים בהווה שמזכירים תאריכי עבר כמו כותרת בסגנון 'כל העדכונים לשנת 2017'…